17. des. 2011

17.12

Og dagens krybbe er den første jeg kjøpte meg.
Den ble kjøpt på Dokka da jeg bodde her nesten et år
vinteren 81-82.
Første gang jeg opplevde vinter med med kuldegrader 
som ofte låg over -20
Vi hadde heldigvis parafinovner.
Og jeg hadde vedovn på soverommet.
Var ikke vant med å fyre fra før,
så det fikk jeg lært meg det året.
Det var ikke sjelden at det var over 30 varmegrader 
på soverommet. Hehe.
Så det å regulere varmen var en viktig lærdom.


Men denne flotte julekrybba ble altså kjøpt
på Dokka en kald førjulsdag. 
Ikke visst jeg da at jeg skulle tilbringe mesteparten av livet
her i distriktet.
Og oppleve mange kalde vintrer.
Men med mannen i mitt liv ved min side så går det bra. 


Noen engler må vi også ha med i dag. 
Her er noen som står i ei hylle i stua. 


Noen har jeg kjøpt selv og noen er gave. 

En fin blanding, 


I dag skal jeg pynte et lokale til et arr.
der vi synger julen inn og så serverer risgrøt etterpå. 
Det skal være i morgen.
I ettermiddag skal vi på et førjulstreff

med julebord. Gleder meg. 


Håper dere alle har en 
herlig lørdag :)

1 kommentar:

  1. For en fantastisk fin julekrybbe du fikk kjøpt på Dokka! Nydelige figurer!
    Jeg er oppvokst i nåværende Lillehammer kommune, så vedfyring fikk jeg tidlig lære meg.
    Nå har jeg bodd i Bergen i over 30 år, og det hender vi fyrer her også, men det er ikke så ofte vi må det for å holde varmen.

    SvarSlett