15. des. 2011

15.12.

Dagens krybbe er ei jeg fikk i gave for noen år siden.
Det kan tennes lys i den.
Og figurene på den ligner mest på barn. 
Ikka at Maria var noe særlig mer enn et barn.
Etter hva jeg har hørt mener de at Maria var 15-16 år da 
hun fikk Jesus.
Så det var ei ung jente som fikk det store oppdaget å
oppdra verdens frelser. 


Må jo ha med bilde av noen engler i dag. 
Har fått frem alle nå, tror jeg. 
Trodde det for noen dager siden også.
Men så begynte jeg å savne noen, 
og tilslutt måtte jeg på loftet å lete litt. 
Jammen stod det ikke en plastkasse til der, 
full med engler. 



En liten glassengel i kjøkkenvinduet



Engler som ei vennine har laget


Syns det ble fint med noen få engler
hengende på det ekstra vinduet i kjøkkenvinduet



Her begynner ting å komme på plass.
Gjenstår selvsagt en del enda.
Men det er jo over ei uke igjen til julaften. 
Så jeg skal nok få gjort det jeg har lyst til

Ha en herlig torsdag :) 


3 kommentarer:

  1. Søt krybbe og nydelig med engler i vinduet.

    SvarSlett
  2. Flott! Her har yngste sønn komt på førjulsbesøk og i kveld skal jenta hentast på Gardemoen og ho skal vere her til over nyttår - så no må vi få litt fart på juleforberedelser:-))

    Finfin dag til deg:-))

    SvarSlett
  3. Fint og stemningsfullt hos deg.
    Fin og god førjulskveld :)

    SvarSlett