23. des. 2011

Lillejulaftens julekrybbe

kommer her. 
Mens jeg driver med dette synger Jussi Bjørling 
O Helga natt i bakgrunn. 
En flott sang, 
Har ikke prøvd dette før, 
Men det er mulig du finner sangen visst du trykker her
Så kan du også høre på den 
mens du ser på dagens julekalenderinnslag fra meg


Så til krybba, Den er jeg veldig glad i. 
Den har en av mine brødre laget. 
Så Tore, visst du leser dette: Tusen takk skal du ha. 
Den er litt større enn mange andre krybber.
Har egentlig noen litt større figurer som det hender jeg har 
i denne stallen. De ligger nok et annet sted for jeg har ikke tenkt på det før nå. 
Får huske på de neste år. 


Har en del engler ja. 
I denne reolen står det ikke så mange. 
Bare noen få utvalgte. sammen med noen fine julekuler på fat.


Her er noen til i samme reol.
en lang staselig gullengel, og en spilledåsengel.
Den spiller Glade jul.
Trakk den opp mens jeg drev å tok bilder der i sted. 


Her er ei anna hylle i samme rom. 
Er fem hyller i den, og tre av hyllene er fulle av engler, 
som dere ser. 
To av hyllene har dere sett før.
Men den nederste her har jeg ikke vist frem. 


Under er ei fjerde hylle der disse englene står
Helt i bunn står det en stor engel alene som jeg ikke tok 
bilde av i dag. 
Har vist den frem før. 


Da har jeg spilt meg gjennom flere versjoner av O hellga natt 
og En stjerne skinner i natt. 
Begge er nydelige julesanger som ligger ute på You Tube.
Der kan en vel finne det meste en ønsker å høre. 
på av sanger pluss mye annet har jeg skjønt. 
Er stort sett sanger jeg søker på der. 

Da vil jeg ønske dere 
en riktig god lille julaften med alle
dens gjøremål. 
Kos dere :)

1 kommentar:

  1. Det var en flott krybbe broren din hadde laget. Du har så mange fine hyller og steder hvor du kan plassere pynten din. Her hos meg er det ikke plass til så mye. Men to julekrybber og noen engler her og der blir det jo :)

    SvarSlett