24. des. 2014

24 des.




Hurra, dagen er her. 
Tror egentlig ikke Josef tenkte det 
den gangen Jesus ble født. 


Vi romantiserer ofte det 
at Jesus ble født i en stall. 
Men det var nok en tøff opplevelse for det 
unge paret som ble hans foreldre her på jorda.


Dette er den krybba jeg har 
som jeg er aller mest glad i 
Ei håndlaget krybbe fra Betlehem 
Kjøpt av svigermor,
 som var der den 
ble laget.

Ei krybbe jeg ikke helt vet om jeg 
skal beholde. 
Fant den på et bruktsalg. 
Og siden jeg er svak for 
krybber måtte jeg bare kjøpe den.


Har satt den frem siden 
den er ny av året. 
Må ha den fremme i år å se
hva jeg skal gjøre videre. 
Kanskje blir den levert på et 
loppemarked igjen. 


 Skal prøve å få foretatt trekningen 
i løpet av morgendagen. 
Men siden vi i morgen skal ha julelunsj her, 
så jobb og innimellom det 
må pakk til Jærturen 
så er jeg redd jeg ikke rekker å 
lage et eget innlegg 
med vinneren før over nyttår.
Men skal prøve å få kontaktet 
vinneren før vi reiser

Da gjenstår det bare 
å ønske alle 
ei velsignet god julehøytid. 


4 kommentarer:

  1. Jeg må få takke deg for at du tar deg tid å legge ut bilder her.
    Koselig å sern del av din flotte samling av engler og krybber.
    Håper du fortsetter også neste år med denne kalendere.Koselig.
    God 1 juledag!

    SvarSlett
  2. Vilken fin kalender du har, Astrid!
    Önskar dig ett Gott slut på det gamla året och ett Välsignat Nytt År!
    KRAAAM!!! ❤️

    SvarSlett
  3. I like it when people get together and share views. Great website

    កាលេងប្រដាល់ថែ​ ​​

    SvarSlett