24. des. 2013

Julaften

Da er julaften her
Og vi skal feire at Jesus ble menneske 
og kom til vår jord som et lite barn. 


  Lukas Kap. 2. 8-14
Det var noen gjetere der i nærheten
som var ute på marken og holdt nattevakt over flokken sin.
Med ett sto en Herrens engel foran dem,
 og Herrens herlighet lyste om dem.
De ble overveldet av redsel.

 

 Men engelen sa til dem: «Frykt ikke!
Se, jeg forkynner dere en stor glede,
en glede for hele folket: 
 I dag er det født dere en frelser i Davids by;
han er Messias, Herren. 
Og dette skal dere ha til tegn:
Dere skal finne et barn som er svøpt og ligger i en krybbe.» 
Med ett var engelen omgitt av en himmelsk hærskare,
som lovpriste Gud og sang:
«Ære være Gud i det høyeste,
          og fred på jorden
          blant mennesker Gud har glede i!»



 

 Dagens innlegg har bilder av engler jeg 
stort sett har vist før tror jeg.
Om ikke i år, så tidliger år. 

 

 Skal se om jeg har noen flere nye
engler å vise i romjula. 
Kanskje det ligger noen under juletreet?

Da gjenstår det for meg 
å ønske deg en 
velsignet god julehelg :)


2 kommentarer:

  1. Håper du hadde en fredfylt og fin feiring i går. Fortsatt god jul ønskes deg.

    SvarSlett
  2. Du er alltid så oppmuntrende - tusen takk! Håper dere har hatt gode juledager, og at de fortsetter fremover :) - Ida :)

    SvarSlett