1. des. 2013

1.des

Da er det på tide å starte årets englekalender.
I år kommer hver dag til å
ha med et bibelvers der engler
er med i teksten.
De søte englene vi ofte omgir oss med,
har egentlig ikke noe med
bibelens engler å gjøre.
Men må si jeg liker de likevel.
Som verset under her sier
De skal bære deg?
Ser ikke ut til å kunne bære noe annet enn
et lite lys den engelen på bilde i dag.
Jeg tror at engler egentlig er veldig store
Og at Gud faktisk bruker de som sine sendebud
for beskyttelse eller til viktige budskap i helt spesielle tilfeller.
Jeg har ikke sett noen, men tror
likevel at de noen ganger er synlige for mennesker.
Og at de, om vi ser de eller ikke,
bevarer oss på våre veier.


Engelen på dagens bilde er et av
høstens bruktfunn.


Salme 91.

  9. «Du, Herre, er min tilflukt.»
          Den høyeste har du gjort til din bolig.
             

10 Det skal ikke hende deg noe vondt,
          ingen plage skal komme nær ditt telt.
          
   11.
For han skal gi englene sine befaling
          om å bevare deg på alle dine veier.
          
  12.  
De skal bære deg på hendene
          så du ikke støter foten mot noen stein.


Ha en god
1. des.
alle sammen !!!

 

2 kommentarer:

  1. Nydelig innlegg og bilde.
    God 1 adventsøndag!

    SvarSlett
  2. Så fint med englekalender! Jeg gleder meg til å følge med på det du legger ut :)

    God adventstid videre :)

    SvarSlett